S03E01

Jag är så dålig på att blogga.. tar mej aldrig tid att skriva :) vill verkligen dels för att det är grymt kul att läsa längre fram och för att bla mammsen och mommo ska kunna hänga med i mitt liv här i kalmar.
Dom senaste veckorna har det varit fullt upp. Jag pluggar för fullt och har precis börjat läsa en kurs som heter "det digitala samhället" som handlar om digital utveckling i förhållande till det sociala landskapet på både lokala och globala arenor blahablaha...

För någon vecka sen blev Robbe ordförande i Meskalin som är våran institutionföreningen eller vad man ska kalla det :) det blir ett spännande år att ser fram emot hehe :) nollefilmen har också blivit färdiggjord så det var release på studentpuben i Fredags :) jag Lisa, Ylva, Johan och Timmi gick dit för att sen den och avsluta kvällen på Harrys, Bra gäng ♥

http://meskalin.se/nollefilmen2010/ - Jag är med på 18.06 hahahahah fyfan, snygggis.

En dag så följde jag och Johan med Alice ut till södra Öland för att sätta på värmen i Alice mormors hur, eftersom hon skulle dit på kvällen. Vi tog en runda till fyren och till mitt och Johans fik i färjestaden hihi:) eller "vårat fik"... det e vårt favvo iaf;) Alice e tjockare än någonsin och snartsnartsnart ploppar ungen ut, hihi spännande:)♥

I fredags så gick jag på stan med lisa och Anna. var super mysigt och jag köpte en massa nytt och fint:) gjorde värsta kapen på Secondhand butiken med;) lämnade lite CV och köpte tillochmed nya Vår/sommar skor spå nu längtar jag ännu mera till värmen:) Påtal och värme så ska jag och johan åka till nått varmt ställe i mitten av april. Timmi, Ylva och Sonny också följer med;) men dom har så svårt att planera men i vilket fall som helst så ska jag och Johan åka, ser ut som att det blir kanarieöarna hihi.

 

I söndags så åkte faktiskt jag, Johan, Ylva, Cissi, Sonny & Timmi och grillade korv på Stensö :) mysigt som bara den! inte för att jag e så förtjust i korv men ändå:) ser fram emot i vår sommar när man kan grilla och dricka öl i parken vid slottet :) när vi grillade så var någon smart och köpte glass... hmm?? kallt som fan men de hindrade inte oss minsann.


Igår så åkte vi hela g-landgänget till Ikea, jag köpte en liten lampskärm (till ställningen som jag hade till min stående julstjärna, smart va mamsen ;)) 2 Nattygsbord, en klädställning, ett martiniglas (eftersom jag lyckades ta sönder ett och pallar inte bara ha 3st haha) ett sängöverkast och lite annat smått och gott.



Så nu kan jag äntligen få lite ordning på mina kläder! Alla som känner mej/har känt mej eller alla dom som helt enkelt har bott på Bogegatan med mej vet hur kasssss jag är på att hålla ordning på mina kläder och att vika in det i garderoben händer ju helt enkelt inte. NU har jag iallafall min klädstång så nu kommer inte alla kläder ligga slängda över hela golvet/sängen iaf (förhoppningsvis). Känns skönt att fått iordning i sovrummet också, sängborden har vi behövt länge. Jag har haft mitt gamla sängbord från BG som Ylva målat om för hand  och som skulle ha ramlat ihop vilken dag som helst och Johan, stackaren, har haft mina skokartonger och lagt sina brillor och näspray på på kvällen hähä;)♥

Det har varit en bra vecka med Johan hemma, han är ju bäst i hela världen! det är helt sjukt vad bra allt har gått. Jag och Johan hade ju bara varit tillsammans i någon månad när vi flyttade ihop. Det var en stor risk men jag är glad att vi tog den. Tar man inga risker så kommer man ingenstans i livet, eller hur? btw så har vi varit tillsammans i ett halvår om 2 veckor! helt sinnes!♥ men finare människa får man leta efter hihi.

Och alla vi barn har det så bra, eller hur mamsen? - jag och Ylva trivs i Kalmar, LillBadde tar studenten i sommar och Samuel är just nu i Indien (den jäveln). vi hare bra.

Nu svamlar jag, dags att sussa. Först ska jag läsa lite ur kurslitteraturen, Internetgalaxen heter boken jag läser nu. den är dööödeeeeen. Nightynight!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo, ni har det så bra mina barnisar : ) <3 Så skönt att allt går så bra för er- är sååååå stolt : D

Vad bra med lamp skärmen- de e många som gör så efter jul!

kraaaaaaam

2011-03-01 @ 09:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0